teisipäev, 24. oktoober 2017

Mõned õnnestumised

Videote loomine
Kunstiõpetuse tundide lahutamatuks osaks vanemates klassides on saanud animatsioonide loomine. Õpilased fantaseerivad teemal "Mis oleks, kui ..." Esmalt mõeldakse välja lugu, mille põhjal koostatakse stsenaarium, valmistatakse lame- või plastiliinnukud ning siis järgneb filmimine.
Informaatikatundides teevad 8. klassi õpilased läbivatest teemadest lähtuva lühivideo. Ka siin tuleb läbi mõelda stsenaarium. Seejärel see lavastatakse ja filmitakse. Montaaži kõrval õpitakse märkamatult koostööd, aja planeerimist jpt üldpädevusi. Omandatud kogemusi rakendatakse meelsasti tunnivälises tegevuses, nt salongiõhtute teemavideote loomisel.

Nutitelefoni plussid ja miinused


Isamaa ja emakeel

Mida teen tervise heaks?


Jäätisesadu. Animatsioon.

e-õppekeskkond Moodle
Moodle'it kasutatakse küll ainult informaatikas ja keemias, kuid selle käigus omandab õpilane paljusid digipädevusi (kasutama e-õppematerjale, tegema veebipõhist koostööd, oma materjale jagama jne).

Kahoot 
Üsna levinud ja mugav on lõbusate viktoriinide koostamine ja läbiviimine Kahoot.it keskkonnas; see meeldib nii õpilastele kui õpetajatele.

Loovtööd
Loovtööde tegemine on seotud mitmete digioskuste arendmisega (töö vormistamine, viitamine, autorlus, graafika kasutamine jms). Meil on motiveeritud ka väikeklassi õpilased loovtööd tegema, nt eelmisel õppeaastal programmeeriti arvutimäng. See oli üks loovtöid, mille kallal kõvasti vaeva nähti ja mis andis tegijale positiivseid emotsioone ja teotahet tulevikuks. Mängude loomise suunda tasuks arendada, sest selle käigus saab ja peab õppima palju erinevaid digioskusi ja meeskonnatööd, kuid oleks vaja kvalifitseeritud juhendajaid.